کودکانی که پیش دبستانی می روند،در مدرسه موفق ترند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه این سازمان متولی تربیت کودکان صفر تا شش سال است گفت: برنامه ریزی برای کودکان باید متناسب با زمانه و شرایط موجود باشد، قطعا باید به روز باشیم و امر تربیت کودکان را متناسب با یافته‌های جدید پیش ببریم. 

آنها نباید به علت سن کمی که دارند از مرکز توجه در جامعه خارج شوند. در سال های گذشته این حوزه دارای فراز و فرودهایی بوده و کودکان متولی مشخص و روش تربیتی تعریف شده‌ای نداشتند.

وی افزود: در سال ۹۹ با فرمایشات رهبری، مهدهای کودک، پیش دبستانی ها و کودکان زیر شش سال مورد توجه قرار گرفتند و ایشان فرمودند تعلیم و تربیت کودکان زیر شش سال باید برعهده آموزش و پرورش باشد که در نهایت با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک شکل گرفت.

حاجیان زاده با بیان اینکه این سازمان متولی تربیت کودکان صفر تا شش سال است گفت: این دوره شش ساله در اساسنامه به دو دوره سه ساله اول و دوم تقسیم شده است. از جمله مهمترین اهداف مدنظر، ساماندهی و مدیریت یکپارچه، ارتقای شایستگی ها و حمایت از خانواده و تربیت مربیان کودک، آموزش های مناسب برای کودکان و آماده کردن آنها برای ورود به سیستم آموزش رسمی به ویژه در سنین پنج و شش سالگی اشاره کرد.

وی ادامه داد: تحقیقات نشان داده کودکانی که دوره پیش‌دبستانی را گذرانده اند در دوران مدرسه موفقیت بیشتری داشته اند.

.